Jedna z nejvýraznějších postav české videoherní scény. Začínala psaním do herních časopisů, dnes šéfuje pořadu Re-Play na stanici Prima COOL a moderuje ho, o videohrách a komiksech píše do časopisu ABC a má pravidelný sloupek v magazínu Score. V šesti letech propadla konzoli Sega Mega Drive a od té doby si vyzkoušela videohry různých žánrů. Nejvíce si ale oblíbila ty akční, RPG, střílečky a arkády.
Jak a s čím (si) nejraději hrajete?
Odmalička jsem hrála na konzolích. Moje první byla Sega Mega Drive, pak přes krátkou epizodu s PC opět konzole – Nintendo Game Cube a nakonec Xbox a PlayStation. Právě Xbox jsem si hlavně díky generaci 360 oblíbila nejvíc. Byla to skvělá konzole.
Řada lidí se v poslední době přeorientovala na PlayStation 4, ale já zůstávám věrná Xboxu. Sice to bylo po neslavném startu s konzolí Xbox One trochu těžké, ale mám pocit, že teď se to opravdu vyplácí. Jejich plány na propojování konzole a PC jsou skvělé, stejně tak vypadá zajímavě i projekt Scorpio – tedy mnohem výkonnější konzole, než je momentální generace, takže se těším!
Jak budou hry a herní platformy vypadat v roce 2026?
Momentálně se hodně mluví o virtuální realitě. Trochu si myslím, že to bude jen módní vlna, podobně jako bylo pohybové ovládání.
Když před lety rozjela firma Nintendo prodej konzole Wii, zpřístupnilo se najednou hraní řadě lidí. Už se nebáli ovladače, který by to nějak blokoval. Stačilo držet v ruce něco, co vypadalo jako ovladač od TV, a s ním pohybovat. Tím se celá hra ovládala. Bylo to tak jednoduché, že mohl hrát každý. Wii si dokonce kupovaly domovy důchodců pro své klienty. Se stejnou technologií rychle přišlo Sony a Microsoft, který to posunul ještě o úroveň dál. Zrušil totiž ovladače úplně. Nakonec se ale ukázalo, že to byl spíš jen chvilkový trend – popularita ovládání pomocí pohybu začala pomalu upadat.
Je tak docela možné, že podobně dopadne i virtuální realita. Na druhou stranu těžko tohle odhadovat. Svoje želízko v ohni má Facebook s jedním z největších hráčů na trhu – Oculus Rift. Je tady HTC a jejich Vive, který sleduje i pohyb člověka v prostoru, ne jen hlavy. A samozřejmě konzole – konkrétně Sony VR pro PlayStation 4. Situace je tak trochu jiná než v případě pohybového ovládání. Navíc – všechno je teprve v začátcích.
Každopádně jedno je jisté – výkon a grafické zpracování jde napřed a já se nemůžu dočkat toho, jak budou hry za pár let vypadat.
Tip Microsoftu pro ZAPÁLENÉ GAMERY:
Pro dokonalý požitek ze hry už nepotřebujete obrovský počítač. Ty nejlepší procesory a výkonné grafické čipy se podařilo vměstnat do notebooku Dell Allienware 15. Ani na cestách se tak nepřipravíte o požitek ze hry. A pro ty největší nadšence je nachystané i zajímavé příslušenství k dokoupení v podobě Alienware Graphics Amplifier. Tento speciální externí box, který pojme jakoukoliv desktopovou grafickou kartu, se k notebooku připojí jednoduše kabelem.